Projektipankki

Puustelli - myymäläuudistus

"Mihin nettimyyntiin panostava keittiöitä valmistava yritys enää tarvitsee omia myymälöitä?" oli hätkähdyttävä kysymys, jonka kanssa kymmeniä myymälöitä Suomessa, Ruotsissa, Venäjällä ja Virossa pyörittävä Puustelli lähestyi sisustusarkkitehtitoimistoa vuonna 2013.

"Paneuduttuamme asiaan huomasimme, ettei myymälöistä ollut syytä luopua, sillä tuotevalikoimassa on potentiaalia ja laadullisia tekijöitä, joita on mahdoton kommunikoida asiakkaalle ilman fyysisiä malleja. Ne pitäisi vain esitellä uudella tavalla.

Päädyimme Puustellin kanssa kehittämään yritykselle kokonaan uuden showroom-konseptin, jossa tapahtumat, tarjolla oleva apu, asiakaspolun varrelle houkuttelevasti ripotellut ideanurkkaukset ja teemoitetut tuotekokonaisuudet auttavat asiakasta löytämään unelmakeittiönsä ja ymmärtämään, että keittiö on paras osa kotia.

Ensimmäiset uudistetut Puustelli-myymälät valmistuivat vuonna 2013 ja niissä myynnin kasvu on ollut lähemmäs 35 prosenttia. Laadukas ympäristö auttaa tekemään laadukkaampia ostopäätöksiä", kertoo sisustusarkkitehtitoimisto dSignilla hankkeesta vastannut projektipäällikkö Samuli Hintikka.

Hyvin suunniteltu myymälä

Liiketilan sisustuksen uusiminen antaa loistavan mahdollisuuden kehittää ja fokusoida bisnestä sekä viestiä uusista tuulista asiakkaille.

Hyvä suunnittelu luo oikeanlaisen fiiliksen ja inspiroi asiakkaita sekä henkilökuntaa. Hyvin suunniteltu myymälä tukee myös brändiä ja helpottaa myyjien työtä. Tilan käyttöä saadaan tehostettua ja asiakkaan asiakaskäyttäytymistä voidaan ohjata haluttuun suuntaan. Hyvin suunniteltu ja ammattitaidolla toteutettu valaistus on yksi liiketilan suunnitelun kulmakiviä.

Case Puustelli

Asiakas: Puustelli Group Oy
Suunnittelu: Sisustusarkkitehtitoimisto dSign Oy, projektipäällikkö Samuli Hintikka

Projektikuvia

Puustelli Espoo

Kuvat: Sisustusarkkitehtitoimisto dSign Oy

Puustelli Oulu

Puustelli Kuopio

Käytetyt tuotteet